- depistarea precoce şi intervenţia timpurie pentru copiii între 0-3 ani cu diverse dizabilităţi;
- realizarea de terapii specifice pentru copiii cu dizabilităţi senzoriale, autism, dizabilităţi motorii şi neuro-psihomotorii din cadrul instituţiei noastre, dar şi din alte instituţii de învățământ preşcolar şi primar, dacă aceştia din urmă solicită astfel de servicii;
- evaluarea, diagnosticarea şi urmărirea evoluţiei şcolare a copiilor cu dizabilităţi senzoriale, în cadrul echipelor multidisciplinare şi, la nevoie, prin intermediul Comisiei Interne de Evaluare Continuă;
- realizarea şi aplicarea unor planuri de intervenţie personalizate pe baza evaluărilor periodice ale fiecărui copil;
- asigurarea dezvoltării depline a copiilor cu dizabilităţi prin valorificarea potenţialului fiecăruia, ţinând seama de particularităţile date de diagnostic, vârstă şi de particularităţile individuale ale fiecăruia;
- stimularea capacităţii copiilor de a intra în relaţie cu ceilalţi şi de a-și descoperi propria identitate;
- formarea şi îmbogăţirea capacităţilor copiilor de a cunoaşte mediul înconjurător, de a interacţiona cu acesta, cu scopul de a deveni cât mai autonomi posibil;
- stimularea şi dezvoltarea experienţei şi capacităţilor cognitive şi atitudinilor necesare integrării în mediul şcolar şi social;
- informarea şi consilierea familiilor copiilor cu dizabilităţi cu privire la problematica educaţiei şi reabilitării copiilor lor;
- valorificarea experienţelor psihopedagogice pozitive şi promovarea noutăţilor în specialitate;
- realizarea unui parteneriat eficient între propria instituţie şi instituţiile din comunitatea locală implicate în diverse forme în problematica educaţiei copiilor cu dizabilităţi;
- realizarea unui parteneriat eficient între propria instituţie şi instituţii din comunitatea locală care ar putea să vină în sprijinul atingerii obiectivelor noastre prioritare.
FINALITATEA NOASTRĂ:
PREGĂTIREA COPIILOR CU DIZABILITĂŢI SENZORIALE, SENZORIALE MULTIPLE, AUTISM, DIZABILITĂŢI MOTORII ŞI NEUROPSIHOMOTORII PENTRU INTEGRAREA ŞCOLARĂ ŞI SOCIALĂ, PENTRU O VIAŢĂ CÂT MAI INDEPENDENTĂ.